piątek, 21 grudnia 2007

SEO a SEM - co wybrać?

SEO jest związane z naturalnym pozycjonowaniem stron, za które pobierana jest stała miesięczna opłata, jest wykonywane przez firmy pozycjonujące lub indywidualnie.

SEM to linki sponsorowane, boksy reklamowe i inne formy promocji, za które płaci się z góry i pojawiają się po uiszczeniu opłaty, często mającej charakter licytacji.

Co wybrac? To zalezy od rodzaju działalności jaką prowadzisz i Twojego budżetu.
Wadą SEM jest to, że np. w przypadku bosków płacimy za kliknięcie.
Kwota nieraz dochodzi do kilku złotych za jednego klienta, a wiele osób instaluje reklamę kontekstową na swoich stronach i klikają na nią ludzie tylko po to,żeby zarobić na niej.
SEO daje gwarancję stałej opłaty oczywiście po podpisaniu umowy z kontrahentem.
Moim zdaniem połączenie obu tych wariantów pozwoli na osiągnięcie upragnionego efektu, jakim jest dostęp do klienta i zysk firmy.


SEO Firmy:

- Globster
- MK Group Interactive
- Design Position

SEM Partnerzy:

- Google Adwords
- Onet boksy
- Wp AdKontekst
- Netsprint

Zapraszam ponownie :)

6 komentarzy:

Mariusz pisze...

Zdecydowanie pozycjonowanie organiczne - Agencja SEO Warszawa.

Dagmara Fafińska pisze...

Wiele tak naprawdę zależy od nas i tego co lubimy. Ja staram się samodzielnie pozycjonować moją stronę i jakoś całkiem mi to wychodzi. Dlatego również jak czytałam w https://www.zgred.pl/blog/jakie-parametry-sa-istotne-w-seo/ to istotne są różne parametry SEO.

Mateusz Domański pisze...

Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

Anonimowy pisze...

Ja osobiście zdecydowałam się na SEO gdyż samo pozycjonowanie moim zdaniem jest po prostu ciekawsze. Lubię dużo czytać co się dzieje w tej branży i w taki sposób cały czas się uczę. Podoba mi się również wpis https://admonkey.pl/co-to-jest-techniczne-seo/ co to tak naprawdę jest techniczne SEO i jak de facto je wykorzystywać.

Przemysław Tolewski pisze...

Są to na pewno ważne sprawy, ale przede wszystkim na samym początku musimy mieć przecież wykonaną stronę internetową. Ja przede wszystkim takie działania zleciłem firmie https://haiku.com.pl/ i już wiem, że ta opcja była zdecydowanie najlepsza.

Natalia Zimniewicz pisze...

Wyobraź sobie doskonale zaprojektowaną stronę internetową, która wyróżni się spośród konkurencji i przyciągnie klientów. To możliwe dzięki usługom oferowanym przez stronę http://stronywww.kolobrzeg.pl/. Skorzystaj z ich profesjonalizmu i doświadczenia w tworzeniu stron internetowych i przekonaj się, jak łatwo możesz zdobyć przewagę na rynku. Inwestycja w profesjonalną stronę to inwestycja w rozwój Twojego biznesu.