wtorek, 25 grudnia 2007

Page Rank - wskaźnik popularności strony

"PageRank – metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej jej jakość.
Algorytm PageRank jest wykorzystywany przez popularną wyszukiwarkę internetową Google. Został opracowany przez założycieli firmy Google Larry'ego Page'a i Sergeya Brina podczas ich studiów na Uniwersytecie Stanforda w 1998 roku. Nazwa algorytmu pochodzi nie od angielskiego wyrazu określającego stronę (ang. page), lecz od nazwiska twórcy, czyli Larry'ego Page'a. Wynik PageRank pokazywany jest jako jedna z opcji dostępnych w pasku narzędziowym Google, sprawdzać można go również w wielu serwisach niezależnych."

źródło: wikipedia.pl


Pozwoliłem sobie zacytować profesjonalną definicje page rank z wikipedii.
Pragnę jednak ja uzupełnic.

Page Rank jest wartością określającą popularność strony, określaną
na podstawie algorytmu, który jest rówaniem matematycznym.

Wynikiem jest własnie Page Rank - wskaźnik od 0 do 10.

Wg. przesłanek nie ma on wpływu na pozycje osiągane w wyszukiwarce.
Znaczy to, że strona o PR=0 może byc wyżej niz strona o PR=3.

Google ma licencję na algorytm PR tylko do 2011 r., ponieważ to równanie wywodzi się
z Uniwersytetu Standforda , gdzie studiowali założyciele Google.

2 komentarze:

killerbees pisze...

Niestety ale dziś już pagerank praktycznie nie isteniej. Chociaż niektórzy się nim posiłkują https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron-www

Karolina Zarębska pisze...

Kiedyś ja również o tym słyszałam, ale na ten moment zdecydowanie najbardziej interesuje mnie posiadanie własnej strony www. Dla mnie taką stronę wykonała firma https://stronywww.kolobrzeg.pl/ i jestem teraz przekonana, że fajnie jest mieć swoją obecność w sieci.