czwartek, 20 grudnia 2007

Czynnik wpływające na pozycjonowanie

Jest wiele czynników, na które składa się pozycjonowanie. Wyobraźmy sobie prostą stronę internetową, składającą się z kilku podstron, umieszczoną na serwerze.
Do tej strony podpinamy adres WWW.

Przykładowo chcemy wypozycjonowac stronę o tematyce elektryki.
Kupujemy domenę: instalacje-elektryczne.pl lub inny dostępny.
Co jest najważniejsze w pozycjonowaniu? Na co zwrócić uwagę? Wypisałem to w krótkich punktach z uzasadnieniem.

  • content
  • linki prowadzące do danej strony
  • poprawność kodu źródłowego
  • odpowiednio sformatowany tekst

Najważniejszy jest content, czyli zawartość strony www - strona nie może być dobrze wypozycjonowana na hasła związane z elektryką, jeśli na stronie tekst nie jest powiązany z tą branżą. Google Roboty co kilka dni skanują stronę i mają informację nt. treści.

Linki - mogą to być linki z katalogów stron www, stron innych użytkowników - tutaj wyróżniamy linki tematyczne i pochodzace ze stron o innej tematyce.

Oczywiście największą wartość będzie miał link tematyczny - np. link ze strony konkurencyjnej z branży elektryki.

Na pozycję może mieć niewielki wpływ odpowiednio sformatowany tekst - pogrubienia, kursywa , podkreślenia itp. oraz metatagi - słowa kluczowe i opis wpisany na stronie.

Wyżej będzie równiez stała strona, która ma poprawną budowę zgodnie ze standardem W3C.

W internecie jest dostępnych wiele narzędzi , służących do walidiacji kodu.

Podsumowując, najbardziej wartościowymi czynnikami wpływającymi na pozycję w Google są
TREŚĆ STRONY (content) i DOBRE PODLINKOWANIE

Zapraszam jutro na kolejnego posta - kontrowersje pomiędzy reklamą SEO a SEM.

5 komentarzy:

Wojciech Roszkowski pisze...

Czynników jest bardzo dużo ale z tego co ja wiem to jednym i nadal bardzo ważnym są linki przychodzące do naszej strony www. Warto jest dlatego wiedzieć jak możemy takie linki sprawdzić https://www.zgred.pl/zgredia/jak-sprawdzic-linki-prowadzace-do-strony/ oraz w jak odpowiedni sposób zarządzać taką wiedzą.

Mateusz Domański pisze...

Pozycjonowanie sklepów jest korzystne dla podmiotów, które chcą mieć nowych kontrahentów z konkretnego obszaru. Do takich firm należą knajpy, piekarnie, stacjonarne sklepy spożywcze, kwiaciarnie czy zakłady mechaniczne. Warto także pamiętać o tym, że http://www.e-konferencje.pl/artykul/pozycjonowanie-stron-www-pomoze-ci-rozwinac-twoj-biznes/2817/ i w ich wypadku bardzo istotne jest pozyskanie klientów z najbliższej okolicy, którzy nie tylko dowiedzą się o istnieniu firmy, ale i będą chcieli do niej wrócić. Bardziej szerokie jest pozycjonowanie stron ogólnopolskie, z którego korzystają firmy, oferujące swoje usługi na terenie całego kraju, np. firmy budowlane lub sklepy internetowe.

Tomasz Krawczyk pisze...

Jestem osobą, która dopiero dopiero zaczyna pozycjonowanie i już widzę że ta tematyka mi się bardzo podoba. Bardzo podoba mi się fakt, że na stronie https://www.zgred.pl/zgredia/ znajduję bardzo dużo cennych informacji w tym zakresie. Mam nadzieję, że niedługo uda mi się zdobyć pierwsze miejsca w wyszukiwarce.

Izabella Nowotka pisze...

Moim zdaniem samo pozycjonowanie witryn www jest ważnym elementem jeśli mamy zamiar zaistnieć w internecie. Ciekawy artykuł o tym opublikowano na https://tko.pl/41932,2020,02,07,jak-skutecznie-pozycjonowac-strone-w-sieci i moim zdaniem jeśli ktoś skutecznie pozycjonuje sklep to jest to właściwy kierunek reklamy w sieci.

Camile Cruz pisze...

Naprawdę super blog. Nie wiedziałem, że można mieć tak ogromny talent do prowadzenia bloga. Zazdroszczę, bo sam nie potrafię prowadzić bloga. Czytałem również na https://www.nowapozycja.pl/pozycjonowanie-stron-poznan/ o pozycjonowaniu. Oboje posiadacie informacje warte uwagi.